Àrea d’Educació i Societat
Maria Carme Boqué i Torremorell
*Aquest article ha estat publicat en el número monogràfic de la revista de l’Asociación Convivencia en la Escuela CONVIVES amb motiu d’un cas recent i greu d’assetjament escolar (bullying).
Ningú no hauria de patir assetjament escolar, ni lleu, ni greu. Per això, la capacitat de superar la indiferència davant del sofriment de les altres persones és, certament, una qualitat molt valuosa 첨부파일 압축 다운로드. Però, com podem educar en la no-indiferència?
Primer, compartint sentiments, punts de vista i il·lusions. Segon, desenvolupant l’empatia envers els altres. Tercer, escoltant sense jutjar 앨리 맥빌 다운로드. Quart, enfortint aquell qui es troba en un moment de vulnerabilitat. Cinquè, acollint aquell qui no troba la manera de canalitzar constructivament els seus anhels. Sisè, essent capaç de marcar límits entre allò que és tolerable i allò que no ho és. Setè, proporcionant oportunitats per créixer harmònicament 코스타 다운로드. Vuitè, creant llaços i solidaritats, com a xarxes de protecció davant dels riscos. Novè… En realitat, són tantes i tantes les possibilitats de lluitar en contra de la indiferència i de treballar activament per la bona convivència a l’escola, en la família i en el món, que no hi ha excusa que valgui per a la inèrcia.
Daniel Miranda & Jorge Reyes
En el cas de l’assetjament escolar, als programes específics que ja es coneixen i s’apliquen, tant en la seva detecció com en el seu afrontament, potser hi afegiríem els testimonis d’adults que l’han sofert i l’han superat 포켓몬스터 썬앤문 다운로드. Això és molt fàcil de dir, però molt difícil de fer. Com és ben sabut, un element que es troba sempre present en els casos de maltractament entre iguals és el silenci que els envolta.
Quan, parlant de l’assetjament amb un grup d’adults, algú ha tingut el coratge d’admetre que el va patir i explica la seva història, el seu dolor i la impotència d’aquell moment, es reviu i el grup s’encongeix, sense saber gairebé què fer ni què dir davant d’una confessió semblant 알툴바로 유튜브 동영상 다운로드. No obstant això, donar testimoni és una manera de mostrar que, en realitat, encara que part del sofriment pot ser que perduri, s’ha aconseguit reprendre el control de la pròpia vida.
També hi ha persones que han tingut l’honradesa d’acceptar que, en la seva infància o joventut, van ser part activa del maltractament a algú que no va tenir la possibilitat de defensar-se i mai no se’n van sentir culpables fins que ara, reflexionant sobre la situació, són capaces de valorar-la en tota la seva cruesa zxing 라이브러리. Allò que fins a aquell moment era un record etiquetat simplement com un joc d’infants es descobreix, a la fi, com un acte d’injustificable violència.
I, per descomptat, no són pocs els qui admeten haver restat impassibles davant del patiment d’un company o companya, escudant-se en el fet que el problema no era cosa seva 초면에 사랑합니다 다운로드. En l’àmbit de la gestió positiva de conflictes i mediació es parla de funció curativa (healing funtion) en relació amb la necessitat de fer front a les ferides, en lloc de tapar-les, per tal que cicatritzin millor. Així, doncs, l’experiència d’exposar les pròpies vivències davant de l’assetjament ajuda, en realitat, a deixar-lo enrere.
En aquest sentit, podria resultar d’utilitat per als nois i les noies potencialment exposats a episodis d’assetjament el fet de conèixer de primera mà que a altres persones els va succeir el mateix i que ho van superar 쿨 노래 다운로드. En conseqüència, pensem que seria interessant rebre la visita de persones de reconegut prestigi en el seu camp (l’esport, la música, la política, la ciència, etc.) que es manifesten en contra de l’assetjament escolar perquè l’han viscut, o, si no pot ser, un bon dia llegir en premsa el seu testimoni. I el més interessant seria que compartissin quins foren els seus punts de suport en aquest moment, quines fortaleses van desenvolupar, on van trobar comprensió i ànim i qui els va donar suport 컨셉리더 다운로드.
En definitiva, ens agradaria que es posés punt i final a la insensible indiferència davant l’assetjament a l’escola també des de l’esperança.
PER A SABER-NE MÉS:
Avilés, J. M. (2015). Proyecto antibullying. Prevención del bullying y el cyberbullying en la comunidad educativa. Madrid: CEPE 다운로드.